Στην κόψη των αετών Διαδρομή

Λίγα λόγια για την διαδρομή του αγώνα.

Η «κόψη των αετών» είναι η ομορφότερη περιπατητική διαδρομή μέσα στο φαράγγι του Ενιπέα, αφού διασχίζει όλη την κορυφογραμμή της Ζηλνιάς, όπου ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει τη μοναδική θέα της χαράδρας του Ενιπέα και το πέταγμα των αετών που συχνά εμφανίζονται εκεί. Η διαδρομή ξεκινάει, ακολουθώντας το διεθνές μονοπάτι Ε4, από τα Πριόνια και κατηφορίζει κινούμενη παράλληλα με τον ποταμό Ενιπέα. Περνώντας από όμορφα ξύλινα γεφυράκια, η διαδρομή φτάνει στο πρώτο σημείο υποστήριξης, στο μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου.

Ακριβώς πριν την γέφυρα του Μοναστηριού, αφήνουμε το μονοπάτι Ε4 και κατευθυνόμαστε ευθεία και ΟΧΙ δεξιά στην ξύλινη γέφυρα και για 1Km κινούμαστε πολύ κοντά στις όχθες του ποταμού στα δεξιά μας σε μαλακό έδαφος. Φτάνοντας στη ¨σάρα¨ το μονοπάτι μας ανηφορίζει αριστερά δίπλα στα βράχια για περίπου 200m. Αμέσως μετά την ανηφόρα αυτή συναντάμε διασταύρωση, στρίβουμε αριστερά σε ανηφορική πορεία για 4Κm μέχρι να φτάσουμε στην θέση "Χαντόλια". Η διαδρομή σε αυτό το κομμάτι είναι σε μαλακό τερέν με ανεβοκατεβάσματα με χαρακτηριστικά ξέφωτα και υπέροχη θέα στις στροφές. Στη συνέχεια μετά από 1Km περίπου κατηφόρας φτάνουμε στη δασική θέση "Ζηλνιά" όπου εκεί βρίσκεται ο Σταθμός («Ζηλνιά», υψομ. 660μ).

Μετά τη "Ζηλνιά" το μονοπάτι συνεχίζει κατηφορικό. Μετά από 300m, στην διχάλα παίρνουμε το αριστερό μονοπάτι που είναι πριν από το θέση "Χούτα χωράφι". Η ήπια κατηφόρα συνεχίζεται με αρκετά ανοίγματα, όπου ο αθλητής βλέπει την υπέροχη θέα προς το Λιτόχωρο, τον Θερμαϊκό και φυσικά τον Όλυμπο. Στη συνέχεια προχωράμε σε ένα ξέφωτο με επίπεδες, γκριζόλευκες πλάκες, συνεχίζουμε μέσα σε ήδη πυκνή μακία βλάστηση περνούμε δίπλα από το "κτήμα Σαμουήλ" και μπαίνουμε στην περιοχή "Κούβαρη". Η ήπια κατηφόρα συνεχίζεται σε μαλακό τερέν και σύντομα μας οδηγεί σε μικρή μεταλλική πεζογέφυρα, περνάμε απέναντι. Έχουμε πλέον διανύσει τα 68Km.

Στην έξοδο της γέφυρας παίρνουμε το αριστερό (ανατολικό) σκέλος του μονοπατιού, το οποίο κινείτε ομαλά σε χοματόδρομο και σιγά σιγά μετά από περίπου 700μ συναντάμε τα πρώτα σπίτια του Λιτοχώρου. Μπαίνοντας στο ασφάλτινο κομμάτι, διακρίνουμε μια «Πράσινη γέφυρα». Εκεί πλεόν ήμαστε μέσα στο Λιτόχωρο. Κατευθυνόμαστε αριστερά και ΠΑΝΩ στην γέφυρα σε πολύ ελαφριά ανηφορική κλήση. Τα τελευταία 2κμ είναι μέσα στον οικισμό του Λιτοχώρου. Ήστερα από 400μ μέτρα περίπου περνάμε από την πλατεία «Χοροστασούλι», το ιστορικό 1ο Δημοτικό Σχολείο και την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, για να κατηφορίσει προς την κεντρική πλατεία με το σιντριβάνι και μετά από 300 μέτρα να φτάσει στο πάρκο του Λιτοχώρου, όπου και ο τερματισμός.

Πρόκειται γενικά για μια ήπια διαδρομή που θα χαρίσει στους περιπατητές και δρομείς βουνού, μοναδικές εικόνες του φαραγγιού του Ενιπέα αλλά και των κορυφών του Ολύμπου.

Το πρωί της Κυριακής οι αθλητές θα μεταφερθούν με λεωφορεία από το Δημοτικό Πάρκο Λιτοχώρου στα «Πριόνια» και εκεί θα δοθεί η εκκίνηση.

Η διοργάνωση θα παρέχει υποστήριξη σε δύο σημεία της διαδρομής: το πρώτο θα είναι στο μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου και το δεύτερο θα είναι στην «Ζηλνιά».

Νερό στη διάρκεια της διαδρομής υπάρχει σε πολλά σημεία καθώς η διαδρομή κινείται δίπλα στο ποτάμι. Οι αθλητές θα πρέπει να φροντίσουν να έχουν νερό για την απόσταση από το τελευταίο σημείο που έχει νερό μέχρι την Ζηλνιά.

Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες για τους ενδιαφερόμενους θα ανακοινώσει η διοργάνωση το επόμενο διάστημα.